Nya planer

Ni som följt min blogg ett tag vet kanske redan att jag har haft olika planer i mitt livsgång.
Direkt efter gymnasiet påbörjade jag en Gymnasielärara utbildning på 5 år. Jag gick 2-2,5 år på den sen blev jag mammaledig. Under min mamamledighet hamnade min tankar på helt nya baner. Jag vile jobba med ungdommar, visst men inte på så sätt som en lärare, utan jag ville hjälpa dom som har det svårt osv, så jag hamnade på banerna att börja plugga till Humanistisk beteendevetare. Den utbildningen var ju som gjord för mig tänkte jag. Men nu har jag tänkt vidare och hamnat på Sjuksköterska!! Jag har tänkt på det ett bra tag och visst fan vill jag bli det! Då jobbar jag ju med människor på alla olika sätt som finns, och tillslut en vacker dag kanske jag pluggar vidare till barnmorska =) haha för under min förlossning har jag inte kunnat sluta tänka på att få jobba som barnmorska med alla bebisar och nybivna mammor. Visst händer det också tråkiga saker där, men man finns ändå till och gör så gott man kan för de små liven!!

Så det är min nya pla, visst kommer det bli tufft, men va fan det hindrar inte mig! Det är bara att bita ihop och ta det med en klackspark, eller va brukar man säga =) man kan ju dra en liten slutsats avv alla dessa banor jag tagit och det är ju att allt handlar om att jobba med människor så i grund och botten vet vi ju alla att det är det jag vill jobba med =)

Men nu var det försent att börja till hösten, kom på det lite sent =P Så nu håller jag på att skriva CV för att ska en större tjänst inom Dinsko under ett år, eller varför inte HM eller nån annan klädaffär =) Vi får se, ska säka allt. Det sulle vara lite kul att jobba med kläder för omväxlingskull hehe har vart med skor i snart 5 år =P

Så vad tycker ni? Hur låter det? Jobba ett år, sen Sjuksköterske utbildning =) Jag e ju trots allt bara 21 jag har ALL tid i världen om det skulle skita sig hahahahaha

Jag känner mig som denna rondell just nu! Vilken väg ska jag ta! Hur tar jag mig ur detta hahaha



Kommentarer :

#1: Tina

Tycker det låter kanon!

Du kommer klara det galant :)

Har också funderat på sjuksköterska många gånger och

nu har jag bestämt mig för att om jag tröttnar på att vara lärare någongång i framtiden ska jag plugga till sjuksköterska.



Jag ska också börja skriva cv nu, dags att söka jobb för snart är jag ju klar.

Kram

skriven

Kommentera inlägget här :