Tvättstugan

Så trött på den här gemensamma tvättstugan! Där sammanlagt 7 personer + moms kan tvätta samtidigt! I början när jag flyttade hit tyckte jag det var en dunder mysig idé med gemensam tvättstuga, men nu snart två år senare vill jag bara spy varje gång jag kommer dit!
För det första: det är inte bara folk från området (som det ska vara) utan folk tar dit vänner och bekanta ibland även släkt för att tvätta... Fine!
För det andra: dörren som hindrar folk som inte bokat tid att komma in ställer dom upp så vem som helst kan klampa in och ut hur dom vill! SÅ inte okej, har blivit av med saker därifrån förr nada fun! Inte nog med det!
För det tredje: när jag har bokat tid har jag tillgång till 2 maskiner, en torktumlare och ett torkskåp, dom är MINA under tre timmar, men neeeeeeej så fort jag tar ut min tvätt för att hänga upp kommer det nån jävla lirare och tror att hon kan lägga in sin tvätt. STOPP! Jag har mer tvätt så det är bara att plocka ut igen!
"Men du måste lägga in tvätt, annars tror folk att dom är lediga"
JAG MÅSTE INGENTING! Jag har bokat och då ska jag kunna åka till Haparanda utan att någon tar MINA maskiner under MINA tre timmar som JAG har bokat!
.
SLUTA TA MINA MASKINER OCH SLUTA STÄLL UPP DÖRREN!!
.
Riktiga isues asså haha

Kommentera inlägget här :