Barnuppropet



Stötte nyss på denna grupp på FB vars visioner är:
- Att kvinnor ska få rätt information om minskade fosterrörelser från vården
- Att vården ska respektera och ta allvarligare på en gravid kvinnas egna känslor om att någonting kan vara fel 
- Att eftervården vid händelse av dödfött barn ska förstärkas under en längre tid, och inte enbart ses ur det akuta perspektivet månaden efter förlossningen. 

Att det var så höga siffror som ca 500 barn per år som dör i magen, alltså mer än ett barn per dag som inte hinner uppleva dagsljuset hade jag ingen aning om. Det är helt absurt! 

Vems är ansvaret och varför tar inte dessa människor sitt ansvar på allvar? Detta får bara inte hända. Jag har haft två helt normala graviditeter och har idag, tackar Gud för det, två friska söner. Så jag har aldrig stött på detta problem eller mötts av detta. Jag är helt chockad! Någonting måste göras, så här får det bara inte vara!! 

Jag lider med alla er som behövt gå igenom detta tragiska händelseförlopp och skickar massa styrke kramar! 
Men tillsammans är vi starka, så ni som inte redan är med, GÅ MED I GRUPPEN PÅ FACEBOOK BARNUPPROPET NU! 

Detta måste förändras!

Kommentera inlägget här :