Evert morning...

Varje morgon vaknar vi, opåverkade som ett blankt papper. Opåverkade av vad som komma skall. Vi har all makt att påverka hur vi väljer att påverkas av det som vi kommer mötas av. 
Håll inte tillbaka, tänk positivt, finns inget bättre verktyg än ett positivt tänk. Imorse valde jag att bara tänka positivt, vad som än händer!

Klockan är 11:16 och det har hjälpt! Tror att hade jag inte valt att tänka positivt hade jag vart super irriterad just nu.


Vi alla sitter på saker som vi vill förändra, vi alla sitter på saker som vi stör oss på, vi alla sitter på saker som berör oss både positivt och negativt. 

Imorse vakna jag, med huvudvärk och den dåliga sömnen har påverkat mig mer än någonsin. Kommer hem kl 01:00 på en tisdag, mitt val. Kizo hade växtvärk vilken ledde till ca 4 uppvaknande under tiden mellan 01:00 och 06:30 då Lio väljer att vakna. Det betyder alltså 5 1/2 timmes sömn totalt, varav 4 vaknande under denna korta til alltså Max 1 timmes sammanhängande sömn. Inte sådär jätte optimalt kanske när man ska sitta och göra ett grupparbete dagen efter, men som sagt mitt val att sitta med fina vänner till sent i på kvällstimmarna, dock inte mitt val att Kizo skulle ha växtvärk och vakna 4 gånger under samma natt, men mitt val att skaffa barn så får ta smällen. 😂 

Men det viktigaste av allt, jag valde att från stunden jag vakna att endast tänka positivt! 
Och hittills har det hjälpt, Kizo vakna med super dåligt humör, såklart han har sovit as dåligt. Jag väljer att ha rn positiv och lugn ton och inte bli irriterad själv, (som jag annars oftast brukar bli). Det hjälper, men många gånger håller jag på att explodera, men det är lugnt, allt är bra, han e lite små irriterad, så klart han har ju sovit dåligt ligga gubben. 😏 😜
Påklädningen går bra, Lio har lagt ifrån sig min mobil nånstans i hemmet. Kul jätte kul, vi måste gå och jag hittar inte telefonen där dessutom mitt bankomat kort ligger. Men det är lugnt andas. Leta. Du kommer hitta den. Det är fett med stress, men det är ok. Flippa inte.
Det är trots allt inte hans fel, han e barn, barn är vimsiga, jag kan inte lägga skulden på honom, det är jag som valt att låna honom telefonen, då får jag ta smällen.

Grymt! Hittade den, den låg på köksbordet, det är jag som är snurrig. Cool, problem sovled!
Go!

Barnen lämnas och jag tar bilen till skolan. Alla parkeringar är upptagna kring skolan, och då menar jag ALLA. De e lugnt, Gud så kul att så många väljer att ta bilen, hittar tillslut en parkering, sjukt långt bort från skolan, men det är ju bra med en liten promenad på morgon kvisten 😏
Okej, så kommer vi till betalning, 75kr!! 75kr för att parkerar för att jag ska plugga. Ne men det är lugnt ska vara tacksam att jag ialf hittade en parkering till slut.
Promenaden till skolan från parkering inte sådär jätte mysig kanske. Skit kallt händerna domnar bort, men uppfriskande, Gud så uppfriskande. Hösten är här, och med den här kylan förbereder vi oss för den underbara vintern som barnen längtar efter, för då blir det pulkåkning, för dom, och stillastående, frysande pulktittande för mig. Fear enough, men så ska det inte bli jag ska också åka pulka för jag längtar också till vintern och snön!

"Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" häääää 😜

Tänk positivt mina vänner, man kommer långt!

Kommentera inlägget här :