Du styr

Glöm inte det, precis som rubriken säger. 
Du är föraren i ditt livs färd, du själv bestämmer precis vart du ska och vilka som ska med dig på resan. Du bestämmer själv om du ska lyssna på allt som säg runt omkring dig eller stänga fönstrena och lyssna på ditt inre. 
Du kan även bestämma när du ska lyssna på det runt omkring dig och ta in det som känns rätt för just dig! 

Det kan ta sin lilla tid att få exakt det skepp man vill med rätt människor ombord, men dessto tidigare du börjar ju snabbare har du ditt skepp. Skeppet som kommer ta dig långt om du valt rätt passagare som följer dig på resan. Viktigt att du även ger av dig själv, att du är den perfekta passageraren på andra skepp som seglar på samma hav som du, tillsammans med dig. Det handlar om att ge och ta och att visa tacksamhet. 
på det här sättet kommer du komma långt med helt perfekta människor ibditt liv. Lyssna på din magkänsla som även kommer meddela dig när det är dags att lyssna på folk runt omkring dig. 
Våga sträcka ut handen om ditt skepp gått i grund och du inte kommer någonstans. Fastna inte. Va inte rädd att höra sanningen, acceptera den så kommer även den bli en perfekt passagerare på ditt skepp. 

Jag har lärt mig att det är när jag accepterar att saker har hänt det är då jag får som bäst vind och mitt skepp seglar som aldrig förr. När man lyssnar på sanningen även om den svider och tar åt sig av det som sägs det är då det omvandlas till vind, ditt bränsle för att ta dig framåt i livet. 

Saker händer av en anledning, det är bara att acceptera. Jag är säker på att allt som hänt mig under mina 27 år här i livet har gjort mig till den människa som jag är idag. Jag utvecklas och lär mig fortfarande. Men mitt skepp har än så länge bra flyt och jag fortsätter ge mig själv bränsle med rätt passagerare ombord på mitt skepp.

DU styr ingen annan och du bestämmer precis själv vart du ska ich vilka du ska ha med på resan! Glöm inte!

Flum inlägg när dom är som bäst, skriver från hjärta! 


Love! #maskrosbarn

Kommentera inlägget här :