Ibland undrar man

Hur det kommer sig att vissa människor bara glöms bort. Hur det kommer sig att det inte finns en ända av alla dessa flera miljoner människor som finns idag, som bryr sig om denna stackars människa. Hon kom fram till mig nyss när jag satt å vänta på bussen på väg till jobbet. Hon va klädd med en Ica påse runt bröstpartiet, en annan påse hängandes som nån cape över axlarna och löst hängande hotpants shorts. Samt även alldeles för små Foppa tofflor. Många av er har säkert vid något tillfälle i erat liv stött på denna stackars människa. Kort hårig, smal utländsk bakgrund. Hon är lite överallt har sett henne lite här och där. Men när man ser henne så ser man att denna människa inte mår bra. Men då undrar jag finns det absolut INGEN som bryr sig, det sägs att hon rymmer men ha lite mer koll, för sådär kan hon ju inte gån runt. Vart e hennes familj? Hennes annhöriga? Nån måst ju finnas eller? Tycker bara det är så himla synd.

Kommentarer :

#1: Hanna

Oh, jag vet precis vem det är. Hon bruka låna andras mobiltelefoner. Det är verkligen tragiskt. I vintras hade hon sina foppatofflor på sig men hon hade plastpåsar på dem. En liten tunnklänning hade hon och så hade hon en reflexväst ovanpå. Hon måste ha frusit arslet av sig stackaren.

skriven
#2: Anna

jag såg henne i huddinge c häromdagen.. Tycker att hon borde låsas in/tas hand om... FÖr hon verkar inte ha alla hästar hemma.. Synd att ingen gör nåt bara..

skriven

Kommentera inlägget här :