Islam

Nu har vi börjat på delkurs nummer två som består av den andra stora världsreligionen Islam.
Otroligt intressant som jag bara lääängtar efter att lära mig mer utav.
Idag var det två av tre studiebesök på Moskéer, och imorgon blir det de tredje besöket.
För mig som aldrig varit i en Moské var det jätte intressant =) Och besöken var givande och bra!
Men det frågor som ställdes från de blivande lärarnas sida var inte riiiktigt vad en blivande lärare borde ställa. Det var en blandning mellan för mycket eget tyckande och nästan lite högstadiet nivå på en del av frågorna.
Och det ända jag tänker på då är att ha den inställningen till en religion som Islam (och då menar jag som Islam i den meningen hur "dåligt rykte" religionen har fått och de första tankarna som kommer upp bland en hel del när de hör Islam och Muslim, så som terrorist, kvinnoförtryck etc) och att med den inställningen sen bli lärare i ämnet, njaaaa inte så himla bra kanske. Kan jag tycka, men en hel del blivande lärare undrar jag verkligen hur de tänker och att man ens låter dom bliii lärare =/
.
Men men jag hoppas att nu med det nya införandet av lärarlegitimationet kanske dom får någon vettig handledare som inser att dessa personer inte är relevanta för yrket!
.
Men jag kör mitt race och får väll hålla ut med dessa stupid människor och deras orelevanta och korkade frågor i 2 år till =/ haha det går säkert bra.
.
Ser fram emot besöket i Jakobsberg imorgon =)
.
Moskén i Medborgarplatsen
.

Kommentera inlägget här :